piątek, 7 marca 2014

Shadery Unity 3D - Diffuse+Alpha, Specular i Normal

Silnik Unity daje sporo możliwości, a jednak czegoś czasem brakuje. Tak właśnie było z shaderami, postanowiłem to zmienić i napisałem 2 własne. Shadery korzystają z standardowego diffuse+alpha, specular jako osobna bitmapa i normalmapy.


Krótki opis działania:
Shader GV/DiffAlphaNrmSpc renderuje piksele jeśli alpha jest poniżej 50%, w shaderze GV/DiffAlphaNrmSpc Cutoff Alpha można odcinać dowolnie alphę za pomocą suwaka. Całość śmiga całkiem nieźle, ale ostatecznie miałem mało czasu na testowanie.

UWAGA!!!
Oba shadery renderują dwustronnie fejsy, jeśli jest potrzeba zmiany, wystarczy zakomentować linijkę w ten sposób:
 //Cull Off
 
LINK:
drive.google.com/shadery 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz