Dobre rozłożenie UV mapy to połowa sukcesu w stworzeniu udanej tekstury, warto pamiętać aby bez potrzeby nie skalować w górę/dół pewnych elementów. Utrudnia to późniejsze nakładanie faktury np. płótna. Nie można zapomnieć także o jak najefektywniejszym zapełnieniu powierzchni tekstury.
Po wstępnym rozłożeniu uvki warto kolorami zaznaczyć części zbroi, zobaczymy wtedy dokładnie co, gdzie i jak się rozkłada. Nie zajmuje to sporo czasu, a może znacznie ułatwić późniejszą pracę.
Podczas tworzenia tekstury powinniśmy kierować się zasadą od ogółu do szczegółu ( często nie zwracam na to uwagę, a to duży błąd!) Zaczynamy od elementów największych, nadania faktury elementom, dodania pasków, szlufek i kończąc na cieniach i poprawie kolorów.
W miarę możliwości nie spłaszczajmy obrazu, pracujmy jak najwięcej na warstwach. Ważną rzeczą jest także odpowiednie ich nazewnictwo, powinno być w miarę krótkie i dokładnie określać daną rzecz, łatwiej zorientować się jak pracuje się na kilkunastu warstwach.
Warto pamiętać, aby zachować pliki źródłowe projektów, często zdarza się coś poprawiać, a na plikach wynikowych nie zawsze już się da.
Wersja finalna kolczugi, a poniżej animowane, kolejne etapy wyglądu tekstury. Animacja może długo się wczytywać, zajmuje ~ 1,4MB
Kolczuga poprawiona
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz